Cum lansezi un podcast?

Cum lansezi un podcast?

Cum lansezi un podcast?

  • acum 6 luni
  • postat de: NSHOST

Alegi o arie de subiecte la care te pricepi sau unde poți avea invitați care se pricep, alegi un nume cât mai relevant (dar nu limitativ!) și simplu, memorabil apelând la o extensie de domeniu cum ar fi .fm, .show, .live, today, .health, .club, .fit, .me, apoi alegi o temă de site, un pachet de găzduire și lansezi noul PODCAST. 


De ce să lansezi un podcast? 


Podcasting-ul este noul blogging. Este un fenomen în creștere și mai puțin aglomerat decât blogul, este susținut de multe platforme gen Spotify,  Buzzsprout etc. și poți face bani ajungând la audiențe interesate să-ți asculte conținutul publicat. 

Vocea umană și asistenți vocali sunt tot mai utilizați și mai eficienți în înțelegerea limbajului și a specificului uman ... chiar înfricoșător pe alocuri. Merită vizionată această demonstrație a Asistentului vocal Google, care i-a lăsat pe oameni să pună întrebări serioase despre cât de departe suntem de construirea Skynet: https://youtu.be/D5VN56jQMWM.

Google experimentează adăugarea de noi forme de conținut în rezultatele căutării lor, incluzând videoclipuri YouTube cu ani în urmă. Dar ceea ce au început să facă recent este mult mai interesant - oferind porțiuni de video-uri relevante căutării unui utilizator (nu doar video-uri întregi).

Prin urmare, Google analizează conținutul audio din YouTube pentru că știe că oamenii devin din ce în ce mai puțin interesați de activitatea de care fug majoritatea ‘a citi’. Ceea ce înseamnă că blogging-ul va fi nevoit să se transforme încet. Oamenii caută modalități alternative de a consuma conținut, în ocazii de consum cunoscute tuturor: la volan, pe banda de alergare, la muncă, etc.  Vor să poată face mai multe sarcini în același timp, să învețe în timp ce conduc dimineață, spală vasele sau rufele etc.

Eficiența în creștere a asistenților cu funcție de voce, cum ar fi Google’s Home și Amazonul Amazon, cu dorința consumatorilor de a avea mai mult conținut audio și aveți o formulă câștigătoare pentru ca Google să înceapă să includă podcasturi și audio în rezultatele căutării lor. Podcasting-ul este noua frontieră SEO.



De ce să lansezi și un site pentru podcastul tău?


Ai nevoie de un loc în care să-ți clasifici conținutul cum vrei tu, să-ți publici toate episoadele în ce ordine vrei tu, să oferi posibilitatea utilizatorilor să-ți filtreze conținutul așa cum consideri că este mai util lor, să-ți îmbunătățești SEO, să-ți gestionezi brandul și conținutul în cel mai detaliat mod cu putință și chiar să faci bani din AdSense, bannere etc. 



Ce extensie de domeniu să aleg?


Pentru a găsi numele ideal (scurt, memorabil, relevant)  îți recomandăm să nu ignori extensiile .fm, .show, .live, today, .health, .club, .fit etc. Prin alegerea extensiei potrivite misiunii site-ului tău, practic asiguri bifarea următoarelor aspecte dintr-o  singură mișcare:

  • numele de domeniu devine ușor de reținut - alegând .agency, .studio, .solutions sau .marketing vei poziționa rapid site-ul în categoria corectă din care face parte serviciul tău

  • branding boost și mai puține erori - pe lângă faptul că numele de domeniu este memorabil, numele scurte și folosirea aceluiași domeniu principal va ajuta la creșterea notorietății brandului tău. De asemenea, un alt avantaj este și faptul că un nume de domeniu mai scurt reduce riscul de a fi scris greșit de utilizatorii care își amintesc de brandul tău. 

  • crești ‘professional recognition’ prin destinația de utilizare care este foarte clară - nimeni nu poate intra pe un site cu extensia  .fm, .show, .live, today, .health, .club, .fit, .me  fără să se aștepte la o platformă unde găsește conținut relevant.


Câteva exemple de site-uri pentru podcasturi: 


De unde achiziționezi extensia de domeniu preferată?


Sunt mai mulți registratori pentru ‘numele de familie’ ales printre care ar fi domains.google.comgodaddy.com101domain.comname.com și alte site-uri.  

Dacă decizi să alegi o extensie de domeniu .ro, .net, .com, .eu, .mobi, .tv , .org sau .info ai putea scurta foarte mult flow-ul de lansare a siteului tău dacă alegi site-ul nshost.ro pentru serviciul de înregistrare domeniu și ai putea salva bugete importante!

Facem o simplă comparație de costuri pentru un domeniu cum ar fi new-app-launch.net, care costă 59 ron/an dacă-l achiziționezi din NSHOST față de cei 14.14€ pentru primul an - 69 ron (18.14€ din al doilea an = 90 ron/an) dacă îl achiziționezi din GoDaddy (conform prețului afișat în data la care a fost conceput acest articol). Simplifici mult procesul de reînnoire domeniu și găzduire dacă-l achiziționezi de la furnizorul de servicii de găzduire, alegând un plan de  hosting potrivit afacerii tale: shared hostingVPS hosting sau chiar cloud hosting


Cum lansez o platformă rapid și ieftin?


Dacă ai achiziționat deja numele de de domeniu, pașii sunt foarte simpli:

  1. Cumperi un plan de hosting eficientsecurizat și cât mai aproape de locul unde vei avea primii utilizatori. Poți începe o comparație între ofertele de găzduire web NSHOST și să alegi varianta pe care o preferi. Pe măsură ce numărul de participanți crește, vei avea nevoie de un pachet hosting mai puternic - un server VPS sau chiar server Cloud, în care delegi experților noștri toată partea de mentenanță a serverului tău.

  2. Schimbi nameserverele domeniului, indicând noul server. 

  3. Instalezi rapid o temă de educație dintr-o listă generoasă pe care o poți găsi direct în librăria WordPress sau cumpărată din themeforest.net.


Pentru orice întrebări, îți stăm la dispoziție și mult succes în noul an!