Lansarea unui magazin online

Lansarea unui magazin online

Lansarea unui magazin online

  • acum 6 luni
  • postat de: NSHOST

Vânzările online au avut o evoluţie ascendentă în ultimele luni, pe fondul restricţiilor generate de pandemie, iar la finele lui 2020 vor fi cu 28% mai mari decât cele din 2019, ajungând la aproape 5,5 miliarde euro, arată o analiză realizată de compania de consultanţă în management Horváth & Partners, publicată de ZF.ro.


Un magazin online se deschide rapid și singura “chirie” a magazinului poate fi un plan de hosting bine securizat.

Imediat ce ai luat decizia de a deschide un magazin online, urmează un set de întrebări cheie: ce am de făcut să funcționez legal? Ce produse sau servicii pot să vând? Cât mă costă dezvoltarea unui magazin online sau există template-uri gratuite? Ce costuri totale voi avea? Cum vând online?

Acest articol îți va arăta cum să deschizi un magazin online cu cele mai mici costuri, presupunând că abia ai luat decizia de a vinde online, ai un buget de investiție cvasi-inexistent și vrei afacerea funcțională în 3-5 zile. Cea mai ieftină variantă este desigur - ‘Do it yourself’, însă implică în primul rând o determinare specifică oricărui antreprenor și câteva ore dedicate pe zi. Poți oricând să apelezi la servicii care te ajută cu oricare dintre pașii de mai jos.

Pentru că deschiderea unui magazin nu este așa complicată cum s-ar putea gândi cineva la început de drum, ne-am decis să explicăm pas cu pas fiecare etapă, așa încât să nu amâni decizia din lipsă de informații importante. Iată principalele etape:

Etapa de pregătire 

Înainte de a deschide orice magazin, etapa de pregătire este foarte importantă și, de multe ori, este etapa în care cei mai mulți renunță să meargă mai departe fie pentru că pare prea greu sau că nu se cunosc toate informațiile, ori informațiile cunoscute indică niște costuri prea mari pentru a continua.

  1. Crearea unui brand, domeniu

Înainte de orice este importantă definirea viziunii și ai diferențiatorilor pe care noul brand îi va avea pentru potențialii tăi clienți, față de alte branduri existente, cu care vei intra în competiție. Te încurajăm să-ți cunoști bine viitorii competitori, să le analizezi istoricul, identitatea vizuală, poate chiar și experiența de vânzare online pe care deja o oferă.


La modul ideal, brandul tău te va reprezenta și peste 5 ani sau 10, dacă nu vei opta pentru un rebranding care poate fi mai costisitor decât schimbarea numelui și logoului. Din acest motiv credem că alegerea (construcția) unui nume potrivit este cel mai important și poate cel mai dificil pas al întregii călătorii de a deschide un magazin online.


Te sfătuim ca numele de brand să coincidă cu viitorul domeniu, astfel încât să fii găsit mai rapid online. Extensiile de domeniu pot fi alese în funcție de strategia de vânzare pe care ți-o construiești: dacă vei vrea să vinzi doar românilor pe termen mediu și lung, poți căuta un domeniu disponibil “.ro” în pagina noastră de domenii și te bucuri de cele mai ieftine costuri atât pentru domeniu, cât și ca viitoare “chirie” a domeniului pe un server - adică alegerea unui plan de găzduire potrivit. Poți să folosești și alte extensii de domenii: .com, .eu, .net, .shop, .store, .me, etc.


Presupunem că ai găsit un brand și un domeniu disponibil. Nu te grăbi să-l cumperi! Te invităm să mai faci câteva verificări importante:

  1. verifici înțelesul cuvântului în câteva dintre limbile de circulație internațională pentru a nu te surprinde după lansare

  2. verifici dacă nu exista deja o marcă înregistrată pe acel nume, clasă de activitate și pe teritoriul pe care vei dori să activezi

  3. testează-i memorabilitatea și atractivitatea cu câteva persoane care ar putea deveni viitor client (corespunde profilului gândit de tine)

  4. testul “telefonul fără fir” - dictează numele noului brand la telefon unei persoane mai puțin tehnice și apoi verifică ce a scris efectiv


În paralel cu următorii pași va trebui să-ți prioritizezi și crearea unui logo, alegerea unor fonturi și culori potrivite noului tău brand. După ce ți-ai analizat competitorii, este bine să te diferențiezi și vizual de aceștia prin crearea unei identități de brand memorabile și ușor de recunoscut de audiența ta.

După ce ai cumpărat domeniul și ai creat un logo te sfătuim să te grăbești să-ți înregistrezi marca la OSIM, pentru a-ți proteja legal noul brand găsit. Nu te baza pe noroc, sau pe faptul că lansezi primul un domeniu cu un nume nou găsit/creat. Dreptul de proprietate se cumpără la OSIM. Doar după ce ai marca înregistrată și dacă cineva îți folosește vreun element de brand fără acceptul tău, vei putea avea pretenții legale.


  1. Deschiderea unei forme juridice pregătite pentru a vinde online

Alegerea unei denumiri de companie poate să nu fie similară viitorului domeniu (adresă web) de unde vei vinde online - chiar dacă se practică tot mai mult folosirea aceluiași nume. Denumirea firmei va apărea pe facturi și în termenii și condițiile de funcționare ale magazinului tău.

Dacă ai deja un certificat pentru semnături electronice, poți deschide o firmă de acasă! Oricum sunt destui pași pe care-i poți face online, înainte să te deplasezi la registrul comerțului.

Registrul comerțului îți asigură posibilitatea de verificare online a disponibilității denumirii firmei dorite în platforma https://portal.onrc.ro, unde va trebui să-ți creezi un cont.



Urmează o decizie importantă legată de forma juridică de organizare pe care o vei dori: persoană fizică autorizată (PFA), firmă (SRL sau SRL-D), întreprindere individuală sau întreprindere familială.

Pentru a rămâne la un buget minim de deschidere a firmei, îți recomandăm varianta de SRL-D (societate cu răspundere limitată, debutantă) unde condițiile de aplicare sunt explicate în pagina oficială dedicată deschiderii unui SRL-D. Pe lângă beneficiile menționate în acest link, te vei putea înscrie și pentru obținerea de fonduri nerambursabile

Va trebui să alegi codurile CAEN necesare unui comerț online, specific produselor / serviciilor care vor apărea pe facturile tale - 4791 - Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet, 4511 (comerț cu autoturisme și autovehicule ușoare ), 4519 (comerț cu alte autovehicule), 4531 (comerț cu ridicata de piese și accesorii pentru autovehicule) sau 4540 (comerț cu motociclete, piese și accesorii aferente, întreținerea și repararea motocicletelor).

Dacă denumirea firmei tale este disponibilă, vei putea fie să o înregistrezi și autorizezi online, din noul cont creat, fie te vei deplasa la registrul comerțului pentru acest lucru sau poți alege o firmă specializată în crearea dosarelor pentru înființarea unei firme.


  1. Detalierea portofoliului de produse/servicii pe care le vei comercializa online: descriere, imagini / video-uri, prețuri cât mai atractive potențialilor tăi clienți.

Etapa de creare și lansare

Intri în această etapă imediat după ce ai achiziționat domeniul dorit și ai ales un minim plan de hosting pe care-l recomandăm pentru un magazin online: planul NSHOST Shared-Business care-ți asigură IP dedicat - protejându-ți astfel reputația adreselor de email trimise - și suficient spațiu să lansezi un magazin online fără să te îngrijorezi că nu vei avea loc de toate fotografiile produselor sau serviciilor tale, la doar 29RON/lună + TVA.

Lansarea unui magazin online este extraordinar de simplă de acum:

  1. deschizi managerul WordPress

  2. instalezi WordPress pe domeniul nou găzduit și salvezi datele de acces

  3. deschizi nou site creat introducând în adresa browserului noul tău domeniu

  4. într-o pagină web diferită te autentifici cu datele de acces salvate anterior la pasul b)

  5. alege o temă potrivită afacerii tale, dintr-o listă generoasă de opțiuni gratuite sau premium; recomandăm tema Storefront - gratuită, optimizată și echipată cu orice funcționalitate vei dori;

  6. creează-ți cont WooCommerce

  7. downloadează plugin-ul WooCommerce, instalează-l și activează-l din pagina de plugins  

  8. configurează-ți noul magazin online urmând pașii standard recomandați: localizarea magazinului, industria în care vei opera, tipul de produse listate, detaliile afacerii etc;

  9. gestionează categoriile de produse, catalogul de produse, etichetele, filtrele din magazin prin care să ajuți potențialii clienți să găsească produsul dorit;

  10. editează termenii și condițiile;

  11. instalează un plugin pentru cookies, re-captcha, SEO, google analytics etc;

Etapa de promovare

Nu ajunge să deschizi un magazin online, ca să vinzi. Integrările cu social media sunt critice pentru a-ți asigura o minima prezență online unde potențialii tăi clienți petrec timp deja: Facebook, LinkedIn, AdWords pentru căutări pe google, etc.

Pentru a te bucura de optimizarea viitoarelor campanii de promovare, instalează gratuit și următoarele plugin-uri în magazinul tău online:

  1. Facebook for WooCommerce

  2. LinkedIn plugin

  3. Google Ads for WooCommerce

  4. Mailchimp for WooCommerce

Ai un magazin online, însă mai trebuie să iei câteva decizii, cum ar fi livrarea produselor (contracte cu firme de curierat), furnizorul de procesare a plăților online (cum ar fi euplatesc.ro, payu.ro etc), pregătirea magazinului cu vizualuri reprezentative afacerii tale, contractele cu toți furnizorii necesari funcționării afacerii - de la contabilitate, la servicii internet sediu, chirii etc.

Îți stăm la dispoziție pentru orice întrebări legate de planul de găzduire și cum te ajută NSHOST să lansezi un magazin online în condiții de securitate și continuitate a afacerii de business, zile de backup și orice alta nevoie de securitate decizi să implementezi.