Orice brand (personal sau nu) se autodefinește prin subiectele abordate, tonul și limbajul folosit, poziționarea cu privire la subiecte importante afacerii sau domeniului de expertiză, audiența căreia i se adresează sau gradului de interacțiune cu urmăritorii săi, colaboratorii selectați și multe alte aspecte care întregesc o experiență.
De ce toată lumea ar trebui să aibă deja un blog/vlog?
Fie că ești o persoana fizică sau reprezinți o afacere, brandingul este important pentru că îți asigură notorietate și credibilitate în rândul audienței dorite, notorietate care va duce la considerație atunci când vei dori o promovare sau doar mai mulți clienți. Fiecare avem povești de împărtășit, experiențe mai importante sau mai puțin importante și, poate cel mai dificil la început este să-ți găsești vocea, categoriile de subiecte unde vei depune cel mai mic efort să creezi.
Pe măsură ce brand-ul tău crește, oamenii încep să se conecteze cu tine la nivel emoțional, nu doar la nivel intelectual. Conexiunea emoțională este mult mai valoroasă pentru că îți asigură loialitate și creșterea comunității în jurul ideilor pe care le abordezi.
Diferențierea de celelalte milioane de alte branduri este importantă indiferent de scopul tău pe termen mediu sau lung. Pe măsură ce brand-ul tău crește în popularitate, vei observa că ți-e mult mai ușor să convingi oamenii să vadă lucrurile ca tine sau să se gândească la aspecte la care nu ar fi făcut-o fără tine. Practic, devii un influențator de opinie.
Imediat ce ți-ai câștigat statutul de influențator, brandul tău poate începe să se gândească serios la generarea de venituri suplimentare, susținând alte branduri pe care le poți susține, branduri cu care ești pe aceeași lungime de undă. De ce să susțin brandurile cu aceleași valori și comportamente? Pentru că vei depune cel mai mic efort să-i înțelegi și cel mai mic efort să le respecți limitele de ton al vocii sau de comportament online și offline.
Tehnic, lansarea unui blog este mai ușoară decât îți imaginezi, chiar dacă nu ești o persoană tehnică și poate nici nu-ți dorești să devii. Îți propunem 3 pași:
Numele de domeniu
Înainte de a știi ce să cauți ca disponibilitate în motorul nostru de căutare și înregistrare domenii îți vei face o lista de minim 100 de cuvinte care te reprezintă și fie vei găsi un cuvânt sau mai multe, fie vei crea o combinație de silabe sau acronime și orice alte combinații decizi că te va putea reprezenta cu brio chiar și după 3-5 ani din acest moment.
Când ai decis care va fi noul tău domeniu, alegi extensia potrivită viitoarei tale audiențe (.ro, .com, .eu, .info, .net, .org, .mobi etc) și cumperi lista de extensii dorite la un cost pornind de la 39lei + TVA pe an, pe extensie. Te vei bucura de activarea instantanee a domeniului, de protecție Whois (împotriva furtului de identitate sau spam), de adrese de email specifice domeniului exemplu prenumele.tau@domeniu-ales.ro și te vei bucura mai ales de suportul gratuit din partea echipei NSHOST, partener ICI - Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică, ROTLD.
Planul de găzduire
Imediat ce ai devenit proprietarului noului tău domeniu, ai nevoie de un plan de găzduire minim, care să-ți asigure vizibilitatea domeniului cu un uptime de 99.99%. Astfel, o minimă recomandare de găzduire ar fi planul Shared-Personal cu un cost lunar de doar 9 lei + TVA. Managementul ușor al oricărei teme alese din multitudinea de teme gratuite sau premium WordPress, spațiul de 5GB asigurat, certificatul SSL inclus și oricâte adrese de email vei dori să creezi sunt doar câteva dintre beneficiile pachetului.
După achiziția planului de găzduire, vei putea să-ți instalezi platforma WordPress pe noul tău domeniu cu un singur click și câteva setări simple! La finalul acestor setări vei vedea numele de utilizator și parola pe care va trebui să le salvezi într-un loc sigur. Cu aceste credențiale te vei putea autentifica în panoul de gestiune al noii tale platforme web: domeniu-ales.ro/wp-admin
Din acest moment, poți spune că noul tău domeniu este live imediat ce adresa/pagina web domeniu-ales.ro se deschide cu binecunoscuta interfață WordPress.
Alegi tema potrivită
Din momentul în care vezi prima pagină a proaspătului instalat Wordpress pe domeniul tău, intervine o parte creativă interesantă. Îți recomandăm să studiezi alte bloguri care îți plac, să analizezi demo-urile temelor existente în tabul 2 (Wordpress.org themes) din pagina domeniu-ales.ro/wp-admin/customize.php. Vei putea filtra temele potrivite unui blog, cu diferite caracteristici pe care le găsești atunci când dai click pe butonul ‘Filter Themes’. Instalarea și activarea temei este foarte simplă.
Partea de personalizare a temei posibil să-ți ia mai mult timp pentru că vei avea nevoie de un logo, imagini reprezentative subiectelor pe care le vei aborda, precum și o serie de articole cu care să începi.
Îți urăm inspirație pentru creare de conținut original, relevant, care să genereze un trafic tot mai mare în blogul tău. Vei descoperi multe plugin-uri utile care să te ajute la îmbunătățirea performanțelor blogului tău. #juststartblogging