Găsim foarte interesant raportului digital agregat publicat în 2022 pentru România de către Kepios, unde putem observa câteva evoluții de care ar trebui să ținem cont în construcția strategiilor digitale pentru 2023, pornind de la înțelegerea comportamentelor digitale ale românilor în 2022.
O primă cifră de bază în orice analiză începe cu populația României, estimată la 19.08 milioane în ianuarie 2022, o descreștere de 103k (-0.5%) față de anul precedent. Femeile reprezintă 51.4% din total, iar 54.6% din totalul populației trăiește în centre urbane.
Vârsta medie a populaţiei din România este de 43,8 ani. Pentru context suplimentar, iată o privire asupra modului în care populația din România se împarte pe grupe de vârstă:
- 4,9% din populația României are vârste cuprinse între 0 și 4 ani
- 8,1% din populația României are vârste cuprinse între 5 și 12 ani
- 5,6% din populația României are vârste cuprinse între 13 și 17 ani
- 7,3% din populația României are vârste cuprinse între 18 și 24 de ani
- 12,1% din populația României are vârste cuprinse între 25 și 34 de ani
- 13,8% din populația României are vârste cuprinse între 35 și 44 de ani
- 16,0% din populația României are vârste cuprinse între 45 și 54 de ani
- 12,1% din populația României are vârste cuprinse între 55 și 64 de ani
- 20,1% din populația României are 65 de ani și peste
Utilizarea internetului în România în 2022
În ianuarie 2022, în România erau 16,79 milioane de utilizatori de internet. Rata de penetrare a internetului a României era de 88,0% din populația totală la începutul anului 2022. Analiza Kepios arată că utilizatorii de internet din România au crescut cu 485 de mii (+3,0 %) între 2021 și 2022.
Pentru o mai bună perspectivă, aceste cifre arată că 2,29 milioane de oameni din România nu foloseau internetul la începutul anului 2022, ceea ce înseamnă că 12,0% din populație era offline la începutul anului.
Cu toate acestea, problemele legate de COVID-19 continuă să aibă un impact asupra cercetării privind adoptarea internetului, astfel încât cifrele reale ale utilizatorilor de internet pot fi mai mari decât sugerează aceste cifre publicate.
Vitezele conexiunii la internet în România în 2022
Datele publicate de Ookla indică faptul că utilizatorii de internet din România s-ar fi putut aștepta la următoarele viteze de conectare la internet la începutul anului 2022:
- Viteza medie a conexiunii la internet mobil prin rețelele celulare: 33,76 Mbps
- Viteza medie a conexiunii la internet fixă : 124,36 Mbps
Datele Ookla arată că viteza medie a conexiunii la internet mobil în România a crescut cu 8,27 Mbps (+32,4 %) în cele douăsprezece luni până la începutul anului 2022 și că vitezele conexiunii fixe la internet în România au crescut cu 33,87 Mbps (+37,4 %) în aceeași perioadă.
Statistica rețelelor sociale pentru România în 2022
În ianuarie 2022, în România erau 13,30 milioane de utilizatori de rețele sociale. Numărul utilizatorilor de rețele sociale din România la începutul anului 2022 era echivalent cu 69,7% din populația totală, dar este important de reținut că utilizatorii rețelelor sociale s-ar putea să nu reprezinte persoane unice (o persoană putând avea mai multe conturi).
Analiza Kepios relevă că utilizatorii rețelelor sociale din România au crescut cu 1,3 milioane (+10,8 %) între 2021 și 2022.
Utilizatorii Facebook din România în 2022
Datele publicate în resursele de publicitate ale Meta indică faptul că Facebook avea 9,90 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Cu toate acestea, Meta a făcut schimbări importante în modul în care resursele sale de publicitate raportează datele privind atingerea audienței la sfârșitul anului 2021 – inclusiv revizuirea semnificativă a datelor sale de bază privind audiența pentru Facebook – astfel încât cifrele afișate aici nu sunt direct comparabile cu cifrele publicate în rapoartele noastre anterioare.
Cifrele de audiență revizuite ale Facebook (ținând cont că se restricționează utilizarea platformei la persoanele cu vârsta de sub sau 13 ani) se apreciază că 59,7% din publicul „eligibil” din România folosește Facebook în 2022. La începutul anului 2022, 50,5% din audiența publicitară a Facebook în România era feminină, în timp ce 49,5% era masculină.
Utilizatori YouTube din România în 2022
Actualizările resurselor de publicitate ale Google indică faptul că YouTube avea 13,30 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Această cifră înseamnă că acoperirea reclamelor YouTube în 2022 era echivalentă cu 69,7% din populația totală a României la începutul anului. Practic, reclamele YouTube au atins 79,2% din baza totală de utilizatori de internet din România (indiferent de vârstă) în ianuarie 2022. Procentele de gen în utilizatorii YouTube sunt similare cu cele ale Facebook.
Utilizatori de Instagram în România în 2022
Cifrele publicate în instrumentele de publicitate ale Meta indică faptul că Instagram avea 5,40 milioane de utilizatori în România la începutul lui 2022. Instagram restricționează utilizarea platformei sale la persoanele cu vârsta de 13 ani și peste, așa că este util de știut că 32,5% din publicul „eligibil” din România folosește Instagram în 2022. Interesant de știut este că 51,9% din audiența publicitară a Instagramului din România era de sex feminin, 48,1% fiind masculin.
Merită remarcat faptul că acoperirea reclamelor Instagram în România la începutul anului 2022 era echivalentă cu 32,2% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă).
Utilizatorii TikTok din România în 2022
Cifrele publicate în resursele publicitare ale ByteDance indică faptul că TikTok avea 6,37 milioane de utilizatori cu vârsta de minim 18 ani în România la începutul anului 2022. ByteDance permite agențiilor de marketing să vizeze reclamele TikTok către utilizatorii cu vârsta de minim 13 ani prin intermediul instrumentelor sale de publicitate, dar aceste instrumente afișează numai date despre audiență pentru utilizatorii cu vârsta de minim 18 ani. Se apreciază că acoperirea publicitară a TikTok în România era echivalentă cu 37,9% din baza de utilizatori locali de internet la începutul anului, indiferent de vârstă, iar 50,8% din audiența publicitară TikTok din România era de sex feminin, în timp ce 49,2% era masculin.
Utilizatori LinkedIn din România în 2022
Cifrele publicate în resursele de publicitate ale LinkedIn indică faptul că LinkedIn avea 3,20 milioane de „membri” în România la începutul anului 2022. Ținând cont de faptul că instrumentele de publicitate LinkedIn publică date privind acoperirea publicului pe baza totalului de membri înregistrați, mai degrabă decât pe utilizatorii activi lunar care stau la baza cifrelor de acoperire a anunțurilor publicate de majoritatea altor platforme de social media, aceste cifre LinkedIn nu sunt direct comparabile cu cifrele pentru alte platforme de social media publicate pe această pagină sau în rapoartele noastre Digital 2022.
Cifrele de acoperire publicitară ale companiei sugerează că audiența LinkedIn în România era echivalentă cu 16,8% din populația totală la începutul anului 2022. LinkedIn restricționează totuși utilizarea platformei sale la persoanele cu vârsta de minim 18 ani, astfel că se poate concluziona că 20,6% din publicul „eligibil” din România folosește LinkedIn în 2022. Acoperirea reclamelor LinkedIn în România era echivalentă cu 19,1% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) la începutul anului și că 52,0% din audiența publicitară LinkedIn din România era de sex feminin, în timp ce 48,0% era masculin.
Utilizatori Snapchat în România în 2022
Datele publicate în resursele de publicitate ale Snap indică faptul că Snapchat avea 2,65 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022, cu o acoperire publicitară a Snapchat în România echivalentă cu 13,9% din populația totală la începutul anului. Considerând că Snapchat restricționează utilizarea platformei sale la persoanele cu vârsta de minim 13 ani, este de remarcat faptul că 16,0% din publicul „eligibil” din România folosește Snapchat în 2022 și că acoperirea publicitară a Snapchat în România era echivalentă cu 15,8% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) la începutul anului. Cu o diferență mai mare de gen, se observă faptul că 61,6% din publicul publicitar al Snapchat din România era de sex feminin, în timp ce 37,5% era masculin. Resursele de publicitate Snap publică numai date privind sexul publicului pentru utilizatorii „femei” și „bărbați”, dar cifrele publicate pentru aceste date demografice nu se adună întotdeauna la cifra totală de utilizatori, așa că procentele afișate aici ar putea să nu fie de 100%.
Utilizatorii de Twitter din România în 2022
Cifrele publicate în resursele publicitare ale Twitter indică faptul că Twitter avea 717,7 mii de utilizatori în România la începutul anului 2022. Această cifră înseamnă că acoperirea publicitară a Twitter în România era echivalentă cu 3,8% din populația totală la acea vreme.
Cu toate acestea, Twitter restricționează utilizarea platformei sale la persoanele cu vârsta de 13 ani și peste, așa că poate fi util să știm că 4,3% din audiența „eligibilă” din România folosește Twitter în 2022.
Utilizatorii Pinterest din România în 2022
Datele publicate în resursele de publicitate ale Pinterest indică faptul că Pinterest avea 1,77 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Această cifră înseamnă că acoperirea publicitară a Pinterest în România era echivalentă cu 9,3% din populația totală la începutul anului. Pinterest restricționează utilizarea platformei sale la persoanele cu vârsta de 13 ani și peste, așa că poate fi util de știut că 10,7% din publicul „eligibil” din România folosește Pinterest în 2022 și că 76,9% din publicul publicitar Pinterest din România era de sex feminin, în timp ce 18,1% era masculin.
Analizând comportamentele de utilizare internet pe tip de dispozitive, se observă că 51.6% dintre utilizatori accesează internetul de pe mobil. Ca sisteme de operare, Android rămâne leader detașat cu 79% dintre dispozitivele utilizate, urmat de iOS cu 20.6%.
Primul motor de căutare ales de români rămâne Google, cu un detașat share de 97.5%. 9.2mil români achiziționează produse online, din care 41.5% sunt efectuate folosind mobilul.
Puteți achiziționa domeniile preferate la cele mai convenabile prețuri folosind soluția rapidă de înregistrare domenii și să investiți într-un plan de găzduire securizat și optim - alegând oricare dintre pachetele de hosting NSHOST web shared, VPS sau Cloud.