Conform analizei de digitalizare a Europei, România se situează pe locul 27 din cele 27 de state membre ale UE în ediția din 2022 a Indicelui economiei și societății digitale (DESI). Este important de remarcat faptul că creșterea sa anuală relativă este inferioară celei a țărilor similare. O veste bună este că ne menținem avantajul în ceea ce privește proporția femeilor specialiste în domeniul TIC din forța de muncă (locul 2) și în ceea ce privește numărul absolvenților în domeniul TIC (locul 4). O schimbare semnificativă a ritmului de pregătire a României în ceea ce privește competențele digitale este esențială pentru ca UE să atingă obiectivul deceniului digital privind competențele digitale de bază și specialiștii în domeniul TIC.
Analiza mai precizează faptul că România are rezultate relativ bune în ceea ce privește conectivitatea, aceasta reprezentând dimensiunea pentru care obține cel mai bun punctaj. Proporția utilizării serviciilor de acoperire de bandă largă fixă de cel puțin 100 Mbps (57 %) și prin rețelele fixe de foarte mare capacitate (87 %) depășind media UE.
Se mai menționează în raport că performanțele țării în ceea ce privește integrarea tehnologiilor digitale și a serviciilor publice digitale sunt slabe în comparație cu cele ale celorlalte state membre ale UE. Ponderea IMM-urilor care au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală (22 %) și procentajul întreprinderilor care fac schimb electronic de informații (17 %) sunt cele mai scăzute din UE. Nivelul scăzut de digitalizare și progresele relativ lente împiedică economia României să profite pe deplin de oportunitățile oferite de tehnologiile digitale. Această situație este agravată și mai mult de nivelul foarte scăzut al serviciilor publice digitale, atât pentru cetățeni, cât și pentru întreprinderi.
Dacă ne uităm la ce loc ocupă afacerile românești în UE în ceea ce privește folosirea unui site propriu, comerțului online sau a promovării online, observăm că suntem tot pe penultimul loc, din păcate. Finlanda și Danemarca (ambele 5%) și Belgia (3%) au fost țările UE cu cele mai mari proporții de întreprinderi extrem de digitalizate, în timp ce celelalte țări au avut cel mult 2% dintre întreprinderi cu un nivel foarte ridicat de DII. Indicele de intensitate digitală (DII) este un indicator compozit, derivat din sondajul privind utilizarea TIC și comerțul electronic în întreprinderi. Cu fiecare dintre cele 12 variabile incluse având un scor de 1 punct, DII distinge patru niveluri de intensitate digitală pentru fiecare întreprindere: numărarea de la 0 la 3 puncte implică un nivel foarte scăzut de intensitate digitală, de la 4 la 6 – scăzut, de la 7 la 9 – mare și 10 până la 12 puncte – DII foarte mare. În Bulgaria și România (ambele 66%), Grecia (60%), Letonia (57%) și Ungaria (53%), majoritatea întreprinderilor prezintă un DII foarte scăzut, ceea ce indică o investiție mică în tehnologii digitale.
Conform unuia dintre obiectivele UE pentru transformarea digitală, cel puțin 90% dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) ale UE ar trebui să atingă un nivel de bază de intensitate digitală până în 2030. Nivelul de bază presupune utilizarea a cel puțin patru tehnologii și include întreprinderi cu DII scăzut, ridicat și foarte mare. În 2020, trei din cinci IMM-uri (60%) din UE au atins cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală, față de 89% dintre întreprinderile mari.
Puteți achiziționa domeniile preferate la cele mai convenabile prețuri folosind soluția rapidă de înregistrare domenii și să investiți într-un plan de găzduire securizat și optim - alegând oricare dintre pachetele de hosting NSHOST web shared, VPS sau Cloud.